Comunicat al Arhiepiscopiei Iasilor despre MONAHUL TEODOT

26-09-2015 3 minute Sublinieri

preot_teodot_3753c18758

Având în vedere unele informații difuzate în presă, aducem la cunoștința opiniei publice că Monahul Teodot nu mai face parte din obștea Mănăstirii „Petru Vodă” încă de la sfârșitul lunii iunie 2014.

La acel moment, având în vedere repetate abateri canonice, Consiliul Mănăstirii „Petru Vodă” a decis să nu mai primească în obște pe Monahul Teodot, care, refuzând să intre în rânduiala cuvenită, a părăsit acest așezământ monahal.

Biroul de presă al Arhiepiscopiei Iașilor

În dorinţa de mărturisire a credincioşilor, s-a întâmplat de multe ori că vrăjmaşul diavol (care se strecoară în minte prin păcate ca nebăgarea de seamă, necunoaşterea, samavolnicia, părerea-de-sine, trufia, zelul fără minte, neascultarea de Biserică, lipsa de dreaptă-cugetare sau de vreo altă virtute creştină, slava deşartă sau frica de oameni, şamd.) a folosit dorinţa cea bună a omului nepriceput fie spre căderi personale, fie spre căderea în erezie a unor comunităţi întregi.

Azi, căderile personale par a compromite definitiv pe cei care, taraţi de asuprirea materialist-atee, nu cunosc puterea pocăinţei, inducându-le o stare de frică de a mai apăra valorile în care cred, de teama (justificată oarecum) de a nu fi defăimată credinţa, din pricina faptelor neconforme cu ea. Spre încurajarea ca şi unii ca aceştia să îndrăznească a-L cinsti înaintea lumii, lor le grăieşte Domnul, Singurul Judecător şi Iubitor de oameni, zicând: „iertate sunt păcatele tale cele multe, căci mult ai iubit!” (cf. Luca 7:47) Cât despre felul de a alege cuvintele potrivite unei mărturisiri bineprimite, Mântuitorul ne îndeamnă să avem credinţă şi zice: „când vă vor duce în sinagogi şi la dregători şi la stăpâniri, nu vă îngrijiţi cum sau ce veţi răspunde, sau ce veţi zice, că Duhul Sfânt vă va învăţa chiar în ceasul acela ce trebuie să spuneţi” (Luca 12:11). Domnul spune „când vă vor duce”, iar nu „când vă veţi duce (aşa cum tâlcuiesc şi insistă Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Teofilact, şi multele Canoane cu referire la cei ce s-au dus să mărturisească din voia lor, cauzând, prin sporirea prigoanei sau prin căderile lor ulterioare, suferinţa întregii Biserici). Cuvios este, deci, nu cel ce se bate cu pumnul în piept înaintea „stăpânitorului acestei lumi”, aşa cum se întîmplă în „cultura Facebook”, ci acela care stăruie „în Duh şi Adevăr, căci astfel de închinători Tatăl Îşi doreşte”. (Ioan 4:23)

În schimb, căderile unor comunităţi ortodoxe, chiar a unora de frunte, vin din dorinţa cu orice preţ a activismului, care nu ţine seama de rânduielile duhovniceşti. Aşa se ajunge la rătăciri precum protestantismul, schisma, ecumenismul, neo-patristica, akefalismul sau colaboraţionismul cu ateii sau masonii. Biserica rămâne însă neclintită prin Mucenicii ei, care în fiecare zi îşi dau viaţa pentru Ea, şi prin Sfinţii Mărturisitori care au păstrat neştirbită Ortodoxia. Nu prin cei mulţi chemaţi, ci prin cei puţini aleşi stăruie şi străluceşte Credinţa.

[…]

calugar_26082200

Legaturi:

Alt protagonist emblematic al acțiunilor cruciate este monahul Teodot (Marius Rogojină pe numele mirenesc), celebru pentru că a profanat mormântul Pr. Gheorghe Calciu și a fost văzut cum uscă cu feonul moaștele Sfântului. Disperată de modul în care acest monah a distrus imaginea Mănăstirii fondate de Pr. Iustin, obștea de la Petru Vodă, care cunoștea legăturile acestuia cu SRI-ul, a dat un comunicat în care se amintea:

Ca să îi reprimim, l-aţi şantajat pe Mitropolitul Teofan al Iaşilor, l-aţi şantajat pe părintele Hariton, stareţul nostru, şi probabil că şantajul nu s-a oprit aici, de vreme ce nici exarhul local, Luca Diaconu, nu a mai ajuns să verifice unde sînt slugoii voştri după ce l-aţi sunat să se întoarcă acasă.

Tovarăşi, Înţelegeţi că răbdarea noastră a ajuns la un capăt şi că aţi depăşit măsura. Vă rugăm să vi-i luaţi din mănăstirea noastră (pe) monahul Teodot (Marius) Rogojină – pe care, prin faptul că îl ţineţi aici doar pentru că e fratele unui ofiţer SRI (?), îl văduviţi de un tratament psihiatric corespunzător afecţiunilor sale mintale.”

Acelasi monah care in timpul procesiunii cu cruci a incitat credulii care au fost prezenti la mascarada, cerandu-le sa nu mai aiba legatura cu ierarhia si Sf. Sinod, care nu mai reprezinta Ortodoxia. Ortodoxia este acum a lui Teodot, Berenghi, AS de Teodoreanu si a Cavalerului de Malta George Roncea, printre altii.

Acelasi securistoid Teodot ii cere astazi Patriarhului in mod public demisia:

“Noi ne desolidarizăm de toate ereziile și de toate faptele dvs. apostate și anti-românești! Ne este rușine cu dvs. și nu ne reprezentați demn Biserica! Pentru toate acestea și altele asemănătoare acestora vă cerem insistent prezentarea de urgență a demisiei din toate funcțiile deținute până acum; retragerea într-o mănăstire în vederea plângerii păcatelor”.

Suntem in fata uneia dintre cele mai mari diversiuni organizate pentru revenirea in politica a lui Basescu si a clicii sale, cu riscul major de a rupe unitatea Bisericii – singura Biserica autocefala din Europa nesfâșiată pana acum -, de a antagoniza pana la rupere societatea romanească (bine, aici licheaua națională are un deceniu de experiențe reușite) inclusă în planul mai mare de a induce nesiguranța și conflictul la nivel european.

Pentru ca haosul trebuie bine controlat si Romania incepuse sa devina o tara predictibila, cu toata intruziunea SRI – DNA care a ravasit viata politica si economica in favoarea partenerilor strategici si a multinationalelor.

Cred ca vom asista la diversiuni din ce in ce mai mari, mai ales pe fondul unei regrupari de forte in Siria. Romania trebuie sa ramana captiva, cu o Biserica fragmentata si credinciosi disperati, cu o societate atomizata, totul pentru linistea Noii Ordini Mondiale”.

***


Categorii

1. DIVERSE, IPS Teofan, Polemici, conflicte, zelotism, extremism, provocari

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

18 Commentarii la “Comunicat al Arhiepiscopiei Iasilor despre MONAHUL TEODOT

  1. Așa-numitul ”comunicat” al obștii de la Petru-Vodă despre monahul Teodot cred că este o diversiune. A apărut pentru puțin timp pe situl mănăstirii semnat de monahul Filotheu Bălan, care însă spune că nu e scris de el.
    Deci acest ”comunicat” la ora actuală nu este recunoscut, revendicat, de nimeni.
    La adresa următoare se află tot comunicatul și apoi niște informații ulterioare de la vremea apariției lui.
    http://foaienationala.ro/acuzaii-grave-ale-obtii-de-la-petru-vod-la-adresa-sri-manipulare-infiltrare-antaj.html
    Părintele stareț zice (citez de la acea adresă):
    ”Precizăm aici că purtătorul nostru de cuvînt, monahul Filotheu Bălan nu a avut niciodată şi nu are nici o colaborare, de nici un fel, cu nici un organism politic sau informaţional, nici naţional, nici internaţional. Acest lucru îl susţine în faţa Sfîntului Altar cu mâna pe Sfînta Evanghelie şi pe Sfînta Cruce. ”
    Asta înseamnă că a existat o suspiciune asupra lui din partea unora. După cum și în acest comunicat monahul Teodot este acuzat de același lucru.
    Părintele stareț a încercat să afle cine a dat comunicatul: „Nimeni nu recunoaşte nimic, toţi au alibi-ul că erau la masă la ora la care s-a umblat în calculator. De asta e mănăstire de obşte, totul e la comun, şi mâncarea, şi banii, pe site poate posta oricine, dar cu binecuvântarea mea. În acel comunicat erau acuzaţii grave, iresponsabile, învinuiri, şi cred că e vorba de un conflict din interior“, spune stareţul Hariton Negrea.”
    Se poate să fie din interior cum zice părintele dar se poate foarte bine să fie și din exterior de vreme ce ”pe site poate posta oricine” (am înțeles că acum nu mai e chiar așa).

  2. @ Adrian P:

    Nu acel comunicat e acum in chestiune… chiar daca el nu a mai fost asumat, ci retractat (cu scuze foarte penibile, fie vorba intre noi) din motive evident… diplomatice (era mai mult un pamflet decat un comunicat si crea un conflict primejdios cu SRI-ul), parerea noastra este ca el reflecta totusi realitatea, macar in liniile esentiale. Si asta e ceea ce conteaza.

  3. Cu toate astea, altceva mi se pare strigator la cer! Ce cauta o asemenea dejectie de articol cum este cel citat sub “Diversiunile “cruciadei” impotriva “ISLAMIZARII” si MOSCHEEI”, pe acest site crestin ortodox “www.cuvantul-ortodox.ro”, care, de cand il urmaresc eu, nu si-a dat cu stangu’-n dreptu’ pana acum. Am comentat si la articolul “Diversiunile “cruciadei” impotriva “ISLAMIZARII” si MOSCHEEI” si am cerut o explicatie, chiar sunt curios, chiar aveam incredere in “cuvantul-ortodox”!

  4. @Alex:

    In mod normal, nu ar trebui sa dam curs unor comentarii tendentioase, insa, inainte de a trata cu spam astfel de abordari, o sa dam un raspuns simplu si clar:

    SUNTEM ATAT IMPOTRIVA MOSCHEII, CAT SI IMPOTRIVA DIVERSIUNILOR IDEOLOGIZANTE CREATE IN JURUL ACESTUI SUBIECT.

    Cine vrea lamuriri, nu are decat sa intrebe, insa neinflamat, la obiect, dupa ce citeste, ca semn de respect de sine (gandim inainte sa scriem) si de ceilalti (nu facem procese de intentie).

    Cine ne ia la rost, sa se mai gandeasca odata, iar cine nu are buna credinta, sa nu incerce, caci va fi tratat cu spam.

  5. @admin2
    Eu pur și simplu refuz să cred că obștea condusă de părintele Iustin are nivelul duhovnicesc al persoanei care a trimis acel ”comunicat”.
    Că poate nu au fost de acord cu dezgroparea părintelui Calciu fără binecuvăntare, da, dar de aici și până la a trece la anonime și amenințări e cam mult. Mai degrabă e opera vreunuia mai inflăcărat care a fost luat de valul urii.
    ”parerea noastra este ca el reflecta totusi realitatea, macar in liniile esentiale. Si asta e ceea ce conteaza.”
    Eu sper totuși că contează adevărul, nu ”părerea noastră”. Iar adevărul este spus la lumină și asumat de cineva.
    Dacă știați că acel comunicat nu a fost asumat, înseamnă că credeți atât de tare în el încât ați considerat inutil să mai menționați că a fost retractat. Adică puneți semnul egal între părerea dvs. și adevăr.
    Deci dacă ar fi adevărat înseamnă că toată obștea i-a mințit și pe părintele stareț, și pe părintele trimis de IPS Teofan să cerceteze cazul, căci amândoi spun că ceea ce se spune în ”comunicat” nu este părerea obștii.
    Sau au hotărât ei să emită niste minciuni diplomatice ? Cam greu de crezut ca părintele Iustin să-și fi ales un mincinos drept urmaș.

  6. @AdrianP:

    Nu intelegem de ce amesteci lucrurile. Deci:

    1. Comunicatul semnat de monahul Filotheu Balan (deci nu anonim) in care acesta acuza unele personaje blogosferice si unii monahi de agitatie sereista este istorie deja. NU despre acest comunicat e vorba aici. Sa intelegem ca vrei neaparat sa comentam pe tema aceea sau ca trebuie sa ne justificam in raport cu asa ceva?

    2. Comunicatul de acum e emis de Arhiepiscopia Iasilor si e, cred, destul de clar.

  7. @Edi:

    De fapt, mesajul tau chiar ar fi publicabil, nu de spam, ca sa fie clar cine sustine astfel de actiuni si in ce mod. Totusi, e atat de mizerabil incat nu putem polua forumul cu injuraturile tale “marturisitoare” si, desigur, foarte-foarte curajoase.

  8. @admin
    Dragul meu, istorie o fi dar l-ați trecut PE ACEASTĂ PAGINĂ.
    Iar părintele Filotheu Bălan a susținut CĂ NU L-A DAT EL. Și atunci ”comunicatul” devine anonim. Ce nu e clar ?
    Nu mă refer la comunicatul de acum, ci la faptul că luăm de bune niște ”adevăruri” pe care nu și le asumă nimeni.

  9. @AdrianP:

    Pe pagina asta exista comunicatul de la Arhiepiscopia Iasilor si un material preluat de pe siteul oficial al manastirii Petru Voda din 23 septembrie 2015. Separat, exista un citat dintr-un articol de pe activenews in care se mentioneaza si citeaza 2 paragrafe din comunicatul la care te referi. Insa noi am preluat acel articol pentru ansamblul faptelor prezentate in el, nu atat pentru comunicatul respectiv. Deci ne aflam in situatia bizara de a da explicatii pentru citarea unui citat dintr-un articol citat. In fine, ok, intelegem toate sensibilitatile, incercam sa raspundem la cat se poate. Noi consideram ca acel comunicat a fost scris de monahul Filotheu si nici nu am vazut undeva vreo dezmintire oficiala, asumata, din partea lui, cu privire la acel text. Consideram ca in el se spun si realitati, bazat atat pe ce se spune in el, cat si pe propria noastra analiza.

  10. @admin
    Gasiti o expresie ma potrivita, ” a trata cu spam” nu are sens in limba romana.
    In ce-l priveste pe monahul Teodot, ei, hai sa recunoastem, nu din cauza lui se intampla fapte grave in Romania, iar pozitia BOR este “cu cantec” ,si nu este prima data…
    Asta trebuie remarcat si spus IN CASA, nu afara…

  11. @GeluS:

    Asta trebuie remarcat si spus IN CASA, nu afara…

    Greu, cand tocmai ei sunt cei care spala rufele murdare in strada.

  12. Adevarul e ca si pe mine m-a derutat un pic comunicatul ala (nu l-am vazut de altfel aici prima oara). Stilul asta cu ‘afectiunile psihiatrice’ si conexiunile sri-iste ale monahului Teodot nu prea se potriveste cu spiritul unei obsti monahale care stie prea bine ispitele cu care se confrunta un calugar, dupa cum si faptul ca, din perspectiva duhovniceasca (cea care ar trebui sa conteze pt obste) astfel de deviatii poarta alte nume si au alte cauze, mai profunde decat cele vizibile (fie ele si reale)… ca de ex. mandrie, neascultare, ispita vrajmasului etc.. Nemaivorbind ca tonul acid nu se potriveste cu durerea pe care ar trebui sa o simta obstea pt caderea atat de dramatica a unui frate (in termeni duhovnicesti).

    Si mie mi se pare ca la tastatura a scapat cine nu trebuie, sau cineva care – fie si dintr-o explicabila indignare – nu prea are de-a face cu calugaria. Intr=o obste de monahi, paradigma de gandire este pur si simplu alta.

  13. Monahul Teodot a exprimat public viziunea anti-ierahie pe care o au unii si altii prin manastiri. Eu am fost la un hram la Petru Voda (taici) in 2009 parca si, la chinonic, Monahul Teodot l-a facut pe trimisul oficial al Episcopiei mason si a aratat ca aceasta ar fi cauza de ce Parintele Iustin nu ar fi coborat la hram de la maici, desi starea de sanatate i-ar fi permis-o. Asta cu “masonul” de fata. Printele Iustin nu a participat la propriul hram in anula acela. A cam dat-o in bara de data asta cu indemnul la nesupunere fata de ierarhie. Nesupunerea asta trebuie nuantata. In sensul ca nu trebuie sa fii de acord cu toate inovatiile de tip ecumensit ale mai-marilor,adica sa te dezici de ele, dar orice iesire in afara Bisericii nu duce nicaieri. In cartier la sora mea, acolo unde mai mergeam si eu uneori, slujeste un parinte care indemna credinciosii (la ultima slujba la care am participat la el pe atunci) sa dea si pe la greco-catolici sa vada ce furmos e si cum canta strana. Asta a fost in contextul in care Inaltul Nicolae se impartasise la greco-catolici. Au prins atunci vant in panze multi ecumenisti si s-au dat in vileag, pana i-a linistit Patriarhia. In sensul asta, cred eu, e nevoie de discernamant si sa faci astfel incat sa nu aluncei pe topogan in iad alaturi de un ierarh care a pierdut carma spre mantuire. Un profesor si parinte de la Facultatea de Teologie chiar a trecut la greco-catolici, pentru ca, de fapt, demult duhnea ecumenismul in unii parinti si in foarte multi credinciosi din Banat. Acum iarasi ma duc la biserica respectiva, pentru ca au mai angajat acolo un parinte si pentru ca nimeni nu mai indrazneste la ora actuala in Timisoara sa dea dume ecumeniste in biserica si sa induca in eroare credinciosii. SI asta datorita ierarhilor. Sunt cazuri si cazuri.

  14. Comentariile domnului Adrian P sunt exemplul perfect de cum sa duci in derizoriu, frumos si articulat, o dezbatere.

  15. Cauza multor căderi este mândria, mai ales în rândul celor ce se declară pe ei înșiși mărturisitori, dar nu sunt ai lui lui Hristos, ci ai lor înșiși…

    Da, m-aș fi bucurat să aud o chemare la post și rugăciune (din partea ierarhiei Bisericii sau din partea unor părinți mai cunoscuți) pentru întărirea și luminarea noastră și a urmașilor noștri. Și mă întristez că unii dintre noi, pierzându-și discenământul sau executând ordinele unor vicleni mai mari ca ei, se erijează în port-stindard-uri ale unei răzvrătiri haotice și sfâșietoare pentru Biserica lui Hristos.

    Eu cred că agenții ăștia provocatori (inclusiv blogărașii infiltrați saccsiv, apologeticum ș.a.) au ca scop discreditarea rezistenței creștin-ortodoxe moderate prin isterizarea și încolonarea multor creduli lipsiți de discernământ în „protestele” lor total neortodoxe, așa încât mulți să-i asocieze pe toți ortodocșii cu acești dezaxați agresivi și rascolnici față de orice ierarhie sau rânduială duhovnicească și bisericească. Plus că, deși ei zic că-s plini de râvnă (mai degrabă de țâfnă), nu ratează nici o ocazie ca să arate că-s și fără pricepere (pregătire). Dictonul lor este „cine nu e cu noi e împotriva Adevărului”, arogându-și exclusivitate în „mărturisirea” Lui și secerându-i pe toți ceilalți care nu se isterizează ca ei.

    Trebuie să ne reamintim că, în general, nu poți fi mărturisitor al lui Hristos folosind armele lui Baraba.

    Sfântul Apostol Pavel ne învață altceva (Efeseni, cap. 6):
    „10. În sfârşit, fraţilor, întăriţi-vă în Domnul şi întru puterea tăriei Lui.
    11. Îmbrăcaţi-vă cu toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotriva uneltirilor diavolului.
    12. Căci lupta noastră nu este împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutăţii, care sunt în văzduh.
    13. Pentru aceea, luaţi toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotrivă în ziua cea rea, şi, toate biruindu-le, să rămâneţi în picioare.
    14. Staţi deci tari, având mijlocul vostru încins cu adevărul şi îmbrăcându-vă cu platoşa dreptăţii,
    15. Şi încălţaţi picioarele voastre, gata fiind pentru Evanghelia păcii.
    16. În toate luaţi pavăza credinţei, cu care veţi putea să stingeţi toate săgeţile cele arzătoare ale vicleanului.
    17. Luaţi şi coiful mântuirii şi sabia Duhului, care este cuvântul lui Dumnezeu.”

  16. @mihai s.

    ce-mi plac mie rautacismele astea ‘duhovnicesti’…

  17. @ Av. George P.
    Frate, legat de paragraful de mai jos, poate exista o nuanta.
    “Eu cred că agenții ăștia provocatori (inclusiv blogărașii infiltrați saccsiv, apologeticum ș.a.) au ca scop discreditarea rezistenței creștin-ortodoxe moderate prin isterizarea și încolonarea multor creduli lipsiți de discernământ în „protestele” lor total neortodoxe, așa încât mulți să-i asocieze pe toți ortodocșii cu acești dezaxați agresivi și rascolnici față de orice ierarhie sau rânduială duhovnicească și bisericească. Plus că, deși ei zic că-s plini de râvnă (mai degrabă de țâfnă), nu ratează nici o ocazie ca să arate că-s și fără pricepere (pregătire). Dictonul lor este „cine nu e cu noi e împotriva Adevărului”, arogându-și exclusivitate în „mărturisirea” Lui și secerându-i pe toți ceilalți care nu se isterizează ca ei.”

    Asadar, nu vreau sa te contrazic, caci nu am dovezi. Doar o nuantare: mai degraba poate nu-si dau seama de raul ce-l fac, adica e vorba de acea marturisire indarjita, rezultata din “prinderea dogmei cu mintea” sau din nevinovatie, pur si simplu, cum spunea Parintele Paisie:

    “Din pacate, in epoca noastra avem multi care tulbura Biserica Mama. Dintre acestia, cei cu stiinta, au prins dogma cu mintea si nu cu duhul Sfintilor Parinti. Iar ceilalti, care sunt fara stiinta de carte, au prins-o si acestia, dar cu dintii, de aceea si scrasnesc din dinti atunci cand discuta probleme bisericesti, princinuindu-se asftel mai multa vatamare Bisericii din pricina acestora, decat din pricina celor care lupta Ortodoxia noastra”.
    “Cei care mustra fara discernamant au intunecare duhovniceasca si rautate, iar pe oameni ii vad, din pacate ca pe niste busteni. Si in timp ce ii cioplesc fara mila, facandu-i pe oameni sa sufere, ei se bucura de “fasonarea” ce le-o fac, de “cubizarea” lor.Cei care se grabesc sa faca pe Parintele duhovnicesc, desi au inca multe toxine duhovnicesti, seamana cu gutuile verzi strepezite, care oricat zahar am pune peste ele, nu vor ajunge niciodata o dulceata buna, iar daca vor ajunge, repede se vor acri.”

    SURSA: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/07/12/cuviosul-paisie-aghioritul-despre-cei-care-tulbura-biserica-cu-atitudini-extreme-sub-pretextele-dreptatii/

  18. Pingback: Opinii si analize in APARAREA BISERICII, dar si pentru A TRAGE NISTE INVATAMINTE din “lectia” CRIZEI “COLECTIV”. Ce greseli ar fi de asumat, ce raspunsuri ar fi de dat? PROPAGANDA DE CASA TINE LOC DE MISIUNE AUTENTICA?/ Tinerii imb
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare